BEZPŁATNA KONSULTACJA

To jest element tekstowy. Kliknij ten element dwukrotnie, aby edytować tekst. Możesz też dowolnie zmieniać rozmiar i położenie tego elementu oraz wszelkie parametry wliczając w to tło, obramowanie i wiele innych. Elementom tekstowych możesz też ustawić animację, dzięki czemu, gdy użytkownik strony wyświetli je na ekranie, pokażą się one z wybranym efektem.

„Nieznajomość prawa szkodzi”

22 lutego 2022

JAKOŚĆ vs. MARKETING CZYLI SZTUKA KOMUNIKACJI MIĘDZYDZIAŁOWEJ

Nowy projekt, odpicowana wersja projektu etykiety i opisów reklamowych wraz z marketing claims właśnie trafiła do akceptacji ze strony Działu Znakowania

 

i....

CIĘCIE🎬

 

Dyskusje i rozważania każdego słowa.

Efekt?

Połowa komunikatów wylatuje🙅‍♀️

 

Wściekły Dział Marketingu i Sprzedaży – przecież tyle napracowali się nad tworzeniem tekstów. Tak bardzo muszą się starać, aby wyróżnić produkt firmy spośród innych podobnych na rynku. Marketing i komunikacja rynkowa to przecież ich broszka, a „Jakość” jak zwykle wszystko wstrzymuje.

 

Zrezygnowani pracownicy Działu Znakowania.

Odpiszemy im, że to nie przejdzie, żeby później nie było na nas. Oni i tak zrobią co chcą.”

 

Sytuacje, gdy nawet Kierownik/Lider/Koordynator odpowiedzialny za poprawne oznakowanie produktu nie ma autorytetu wśród pracowników Działu Marketingu niestety zdarzają się dość często.

 

Zwykle przy sprawach na ostrzu noża jako doradca otrzymuję telefon z prośbą od osoby zarządzającej Działem Znakowania o przeprowadzenie rozmowy z Działem Marketingu i Sprzedaży, ponieważ… Jej już braknie argumentów

🤦‍♀️

Jak często brałaś już udział w tego typu zgrzytach, będąc po jednej lub drugiej stronie?

 

MARKETING W FIRMIE - W JAKI SPOSÓB PROWADZIĆ MARKETING DLA GASTRONOMII / PRODUKTÓW SPOŻYWCZYCH?

 

Czy można najzwyczajniej w świecie komunikować się międzydziałowo bez zbędnych napięć?

 

Odpowiedź brzmi TAK.

 

🎯Pierwszą kwestią, którą należy rozłożyć tutaj na czynniki pierwsze jest poziom wiedzy pracowników Działu marketingu i Sprzedaży. Wymaganie od nich wiedzy co najmniej specjalistycznej z zakresu prawa żywnościowego jest bez sensu. Zupełnie niesłusznie “jakość” wytyka im brak kompetencji w tym zakresie. W końcu po co firma zatrudniałaby specjalistów ds. znakowania, gdyby pracownicy marketingu wiedzieli wszystko w tej kwestii? Oni mają zupełnie inne zadania, o których z kolei “jakość” nie ma zielonego pojęcia.  W dodatku o tym, dlaczego marketing jest ważny dla firmy nie trzeba w dzisiejszych czasach dyskutować.

 

To prawda - często propozycje tekstów marketingowych są na tyle przesadzone, że sama oceniając ich zasadność zastanawiam się, czy na pewno dotyczą produktu, który widzę na grafice. “Ciastka wypiekane według tradycyjnej duńskiej receptury” - na które i pomysł i cała receptura technologom zaświtała w zeszłym miesiącu i kluczowym elementem jest tłuszcz palmowy zamiast masła. “Śliwki dojrzewające w polskim sadzie”, które finalnie okazują się surowcem z Argentyny.

 

Takich przykładów jest wiele.

 

🎯Jednak drugą równie istotną sprawą jest podejście samego Działu Znakowania/ Jakości. Wytknięcie błędu to nie problem - a zazwyczaj tutaj kończy się dialog. To trochę tak jak w rozmowie z dziadkami, w której przedstawiasz swoje oczekiwania względem karmienia słodyczami swoich dzieci gdy zostają pod ich opieką. Efekt? Jak zawsze marny. A gdybyś pokazała rozwiązanie? Gdybyś powiedziała, gdzie i jakie przekąski byłyby dobrym zamiennikiem?

Nikt nie wie wszystkiego, ale sposobu patrzenia na pewne rzeczy można się nauczyć 👩‍🏫

 

🏆MARKETING Z GŁOWĄ, CZYLI JAK TO ROBIĄ NAJLEPSI

 

Budowanie relacji w zespole w przypadku wprowadzania produktów na rynek nie dotyczy tylko jednego działu i wymaga ścisłej współpracy.

 

Prawda objawiona

Prawda jest przecież taka, że niezależnie od tego, czy moja prawda jest bardziej mojsza niż Twojsza – wszyscy grają do jednej bramki.

 

Jeśli często zderzasz się z efektem braku właściwej komunikacji pomiędzy działem Znakowania a Działami Marketingu i Sprzedaży, polecam Ci moje szkolenie z zakresu komunikacji, które powstało z myślą o pracownikach firm w branży spożywczej. 

Więcej szczegółów znajdziesz TUTAJ.

 

 Znajomość branży

 

 Przyjemność ze współpracy

 

 Proste podejście

 

Jeśli jest coś, w czym możemy Ci pomóc, nie wahaj się z nami skontaktować już dziś.

Kontakt z nami

 

 

Zapoznałem się i akceptuję Klauzulę Informacyjną

Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

joanna.rembecka@takczytametykiety.pl

791 166 402

Joanna Rembecka

tak, czytam etykiety

Właścicielem marki tak, czytam etykiety jest DISTRIBUTED ENERGY Sp. z o.o.

NIP: 7011046073
REGON: 389580958
KRS: 0000914202

ul. Hoża 86 / 410,

00-682 Warszawa

KONTAKT

Misja

Moją pasją jest propagowanie świadomości konsumenckiej w obszarze oznakowania produktów spożywczych.

 

Tak, czytam etykiety! To projekt, w którym podejmuję się pokazania Konsumentom, że czytanie etykiet nie jest skomplikowane i może być źródłem wartościowych informacji.
 
Narzędziem umożliwiającym realizację projektu jest współpraca
z producentami i dostawcami żywności w zakresie jakości ich produktów.